2 Ocak 2012 Pazartesi

Yüzsüz İnsan


Başlık biraz sert gözükebilir. Yani direk bir şahsa hitaben yazmıyorum bu yazımı fakat geçen gün gördüğüm bir fotoğraf karesi yüzünden böyle bir yazı yazmak istedim.


Fotoğrafı ilk gördüğümde çok etkilendim, belki farklı anlamlar çıkartılabilir ancak benim aklıma gelen şey, insanların ne kadar karakterli (!) olduğuyla ilgili.

Çevremizde onlarca kişi var, kimisi arkadaşımız, kimisi dostumuz - kardeşimiz. Kendimize göre bu kişileri sınıflandırmışız, güvendiklerimiz veya birşeyler paylaştıklarımız gibi. Peki neye göre sınıflandırdık? Hangi hareketleri bize ters geldi veya bizle uyum sağlayamadı?

Babam yıllar önce söylemişti bana, 'çok arkadaşın olsun ama az dostun olsun' diye...

Babamın bazı sözleri, söylendiği tarih itibariyle biraz anlamsız gelsede yani biz kabul etmesekte, yıllar geçtikçe okadar çok anlam kazanıyor ki. Hani bir nevi 'büyüklerin sözlerini dinleyin' lafıyla bire bir uyum sağlıyor.

Neyse, şimdi buraya babamın bize verdiği nasihatleri filan yazmak istemiyorum. Onlar benim aklıma kazınmış durumda ve elimden geldiğince uymaya, babamın dediklerini yerine getirmeye çalışıyorum.

Biz fotoğrafa geri dönelim. Neden onlarca tanıdığımız olmasına rağmen, 'kaç dostun var' sorusuna 1 yada 2 deriz? Neden güvendiğimiz insan sayısı, arkadaş sayımıza oranla daha düşüktür?

Bu sorulara herkesin kendince cevabı olabilir. O yüzden buraya kendi cevabımı yazıp, ön yargılı bir imaj yansıtmak istemiyorum ancak okuyanlar kendi benim bu sorularıma, kendilerince bir cevap verecektir. Çünkü ben bu 'dostluk' kavramında biraz hassasım. Güven konusu benim için çok önemli olduğu için sanırım ben daha katı yaklaşıyorum.

Özetle, çevremizdeki insanların bir kısmı, yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi evlerinden çıkmadan önce farklı bir kafa, maske takıyor. Yani farklı kişiliklere bürünüp bizlerin yanına geliyor. Biraz argo bir tabir olacak ama kimsenin ne mal olduğunu bilmiyoruz. Dolayısıyla bizler ne kadar içten olursak olalım, karşımızdaki kişiyle birşeyler paylaşmadan önce biraz düşünelim.

Dikkat edilmesi gereken bir konu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder