7 Eylül 2011 Çarşamba

Ankara Dönerinin Adresi





                                                          ...Anadolu Et Lokantası...

Fotoğrafın altına, lokantanın ismini yazmak istedim çünkü bu harika lezzeti bizlere sunduğu için kendilerine teşekkür etmek gerekli...

Anadolu Et Lokantası ile tanışmam yıllar öncesine dayanıyor.. Eski dükkanımız, Kızılay Kumrular Sokak'ta idi.. İsmi, tabiiki Dalyan Balıkçısı.. Okul sonraları, haftasonları ve tatillerde genelde dükkana gider, balıklarla oynardık.. Ve tabii mızmızlık yapıp karnımız açıktığında ise, babam hemen 4-5 dükkan yanda bulunan Anadolu Et Lokantası'na götürürdü bizi.. Lokanta denildiğine bakmayın, bildiğiniz esnaf dönercisi ancak sulu yemek ve tek tük kebapta var..

Dönerle birlikte, parmaklarımızı bile yerdik.. Tabii yıllar sonra balıkçımızı kapatıp, bir nevi modaya ayak uydurup bizde Fast-Food dünyasına girmeye başladık.. Ondan sonra Anadolu'da döner yemek hayal olmuştu.. Yılların komşusu olduğumuz için küslük olmadı tabii ama kendi dükkanımızda döner olduğu için ona hücum ediyorduk..

Yıl 2004 sonbaharında Dalyan Balıkçısı ismini Çayyolu'na taşıdık.. Sonrasında yine, eskisi gibi Anadolu Et Lokantası'na ziyaretlerimiz çoğaldı.. İddaa ediyorum evet, Ankara'daki en iyi döner..

Birçok kişi bana, Süha Dönercisi'nin dönerini daha çok sevdiğini söylüyor ama ben katılmıyorum.. Tabii oda ayrı bir hikaye, anneannemin evi Süha'nın karşısındaydı.. Yani bir nevi O'nunda elinde büyüdük ve dönerlerinin tadına defalarca baktık.

Ancak dediğim gibi, Anadolu Et Lokantası'nı şiddetle tavsiye ediyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder