7 Eylül 2011 Çarşamba

Az Pişmiş Biftek





İlk yazımda bahsetmiştim, fotoğraf çekmeyi ve özellikle yediğim yemeklerin fotoğraflarını çekmeye bayılırım. Yukarıdaki resmin size mazisini anlatmak istiyorum..

Öncelikle, 'neden bu et pişmemiş' diyebilirsiniz.. 1,5 - 2 sene öncesine kadar, biftek tarzı etleri genelde çok pişmiş olarak pişirir veya gittiğim yerlerde öyle sipariş verirdim.. Ancak askerliğim sonrasındaki İtalya seyahatimde öğrendim ki, bugüne kadar yanlış yapmışım.. Floransa'da 'Mario' adlı küçük bir aile lokantasında, havalandırma panelinin orada büyük harflerle 'etinizi en fazla orta pişmiş olarak hazırlarız' tarzındaki uyarı beni meraklandırmıştı.

Tabiiki o uyarıdan sonra etimi orta pişmiş olarak sipariş verdim.. Sonuç? Yukarıdaki manzara.. Bu eti nasıl yerim diye düşünürken, küçük bir dilim kesip tadına baktım.. İnanılmaz yumuşak ve lezzetliydi.. Sanırım eti güzel marine etmişler diye kendi kendime konuştum..

İtalya'da 1 ay kalmıştım, bu 1 ay içerisinde sanırım 10-12 defa et yemeği yedim ve hepsini orta pişmiş olarak sipariş ettim.. Bana etin nasıl pişirilip, nasıl en lezzetli şekilde servis yapılmasını öğrettiği için, İtalya'ya olan aşkım 1 kat daha arttı... Tabiiki böyle lezzetli bir et ile, kırmızı şarap...

Afiyet olsun..

                                              ..İtalya'da aşçılık okuyan, Brezilyalı Mariana..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder