8 Eylül 2011 Perşembe

Balabankara


..Balabankara..

Yine yardım için dükkandayım.. Aylardan Kasım.. Yani işlerin yoğun ve balığın çok olduğu zamanlar... Ancak hafta içi olduğu için en azından gündüzleri iş biraz seyrek oluyor.. E ben dükkanda olduğum zaman ve öğle vakitleri ise, babamla boğaz gezdirme olayına gireriz.. 

İkimizde birbirimize bakıp, 'bu öğlen nerede yesek' der ve yola koyuluruz.. Bilinmeyene doğru arabayı kullanırken, illaki aklımızda bir yer canlanır ve oraya doğru sürerim aracı.. Bu seferki durağımız, Balgat'ta yeni açılan Balabankara..

Ben ilk defa duymuştum, babam ise gazetede reklamını gördüğünü ve Eskişehir'de meşhur olduğunu söyledi.. Restorana girdik, içerisi tıklım tıklım.. Ne yesek diye menüye bakarken, ortaya turşu, ezme, salata ve bulgur pilavı geldi.. Lezzetliydi bu başlangıçlar.. 

Garsona sorduk, 'neyiniz meşhurdur' diye.. Kendisi bize, yukarıdaki spesiyali önerdi.. Pidenin üstüne köfte, çöp şiş ve tereyağ-domates sosu kombinasyonu... İşin içine tereyağı girince, lezzetsiz yemeği bile güzelleştirdiğini herkes biliyor..

Yediğimiz yemeğe gelirsek, ben beğendim.. Lezzeti güzel, hizmet ve ilgi 10 üzerinden 7-8 civarında.. Ancak arayacağım bir lezzet değil, karnım aç iken, Balabankara'ya gidelim demem... Alternatifi çok olan bir lezzet..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder